Algemene informatie

WSV “De Lek” heeft een prachtige haven gelegen aan de Lek met 82 ligplaatsen allen voorzien van walstroom. De vereniging telt plus minus 160 leden. Er zijn ligplaatsen voor grote en kleine schepen motorboten, sloepen en zeilschepen.  Vrije passante plaatsen worden aangegeven met een groen bordje. Hier de haven op Google maps.

De Ark

Ons fijne clubhuis de Ark, die door de leden wordt beheerd, vormt het stralende middelpunt van ons verenigingsleven. Het is dé plek waar wij voor of na het varen, klussen of gewoon voor de gezelligheid elkaar kunnen ontmoeten.  Gedurende het vaarseizoen is de kantine overdag zo veel als mogelijk geopend maar er zijn geen vast openingstijden.

Buiten het vaarseizoen is de Ark elke eerste zondag van de maand in de middag open om gezellig bij elkaar te zijn.

In de Ark wordt géén contant geld meer geaccepteerd, betalen met de bankpas.

Ligplaatsen

Ongeveer 1/3 van de leden heeft een ligplaats in gebruik.

Er zijn 82 ligplaatsen. De meeste schepen liggen in boxen aan de steigers en de kleinere schepen liggen aan de lange zijde van de steiger.

Op het terras staat een picknicktafel en een bank op heerlijk in alle rust al dan niet in de zon van de bedrijvigheid op de Lek en de rust te kunnen genieten. Rondom de Ark is wifi beschikbaar.

Watertappunten zijn op korte afstand van de ligplaatsen aanwezig. Om legionella te voorkomen moet je wel je eigen waterslang gebruiken.

Sanitair

Direct naast de kantine is de toegang tot het sanitaire gedeelte. Wc’s, wasbakken en een douche.  Douchen gaat met muntjes á 50 cent.

Havenmeester

De havenmeester is telefonisch bereikbaar op nummer 06-13412430. Het telefoonnummer is ook te vinden op het prikbord van de kantine. Voor calamiteiten vindt u in de hal van de Ark alle noodzakelijke nummers en adressen.

EHBO – AED

Een EHBO koffer en een AED liggen in de hal van de Ark.

Werkplaats

Leden kunnen in de werkplaats terecht om te klussen. Diverse gereedschappen en machines zijn te gebruiken. Opruimen na gebruik van de werkplaats is natuurlijk wel de bedoeling.

De basisregels uit de reglementen:

• Zorg dat uw boot er netjes bij ligt en goed is vastgelegd.
  • Geen stukgewaaide dekzeilen etc.
  • Ga vóór en na een storm kijken of uw boot er nog goed bij ligt.
  • De door de Havenbeheerder toegewezen ligplaats  is bindend; onderling ruilen of onderhuur is niet toegestaan.
  • Verwaarloosde boten of objecten worden na waarschuwing afgevoerd op kosten van de eigenaar; dit ter beslissing van de Havenbeheerder(s).
  • Als u tijdelijk weg bent maak daar even melding van zodat uw toegewezen ligplaats door een passant kan worden gebruikt.

Zowel in de maand april als in oktober wordt een zaterdag gepland om boten in en uit het water te halen. De data worden tijdig door en aan de leden bekend gemaakt. Deze actie wordt door de leden zelf geregeld.

Zorg dat u het terrein ook na binnenkomst altijd direct goed afsluit, ook als er anderen in de haven aanwezig zijn en u gaat varen!

Huisregels

• Géén alcohol onder de 18 jaar!
  • Er kan bij ons alleen gepind worden.
  • Reken altijd af voordat je weggaat.
  • Ruim je rommel achter je op.
  • Er kunnen géén privéfeesten in het clubhuis worden gehouden.